coxjes2023deel2.reismee.nl

3 dagen: Bakersfield-Santa Maria-LA-Las Vegas

Vanuit het Hourglass hotel in Bakersfield zijn we direct op pad gegaan richting de kust. Echter was er onderweg een omleidingsroute vanwege wegwerkzaamheden en hebben we zo’n 3 kwartier moeten omrijden. Vlak voor de kust zijn we in Paso Robles gestopt om iets te eten en toen verder naar Elephant Seal vista point. Hier liggen tientallen zee-olifanten op het strand, erg leuk om naar te kijken.

Volgende stop was het vissersdorpje Morro Rock. Dit kenmerkt zich door de grote rots die vlak voor de kust in de zee ligt. Hier hebben we een stuk gewandeld door de haven.

Daarna op naar ons hotel in Santa Maria, het Radisson. En wat bleek…het hotel ligt TEGEN de start/landingsbaan van het plaatselijke vliegveld! We keken vanaf onze hotelkamer direct op de start/landingsbaan.

We zijn nog een uur in de hottub gaan liggen en toen naar de kamer. Als eten hebben we bij Domino’s een heerlijke pizza gehaald. Toen vroeg gaan slapen en ondanks dat we zo dichtbij het vliegveld sliepen, hebben we beide de klok rond geslapen.

Geen ontbijt bij dit hotel dus onderweg maar iets halen. Toen even paniek: ik kreeg een email binnen dat onze hotelreservering in LA was geannuleerd. Na diverse pogingen om telefonisch contact te krijgen met het hotel, lukte het uiteindelijk en bleek dat het was geannuleerd omdat de creditcard gegevens niet klopte. Dat komt omdat ik een maand geleden een nieuwe heb en dus ook een ander nummer. Was gelukkig dan ook meteen opgelost. We konden gerust richting LA.

Maar eerst langs Santa Barbara. We zijn even door een wijk gereden met kleine straatjes, wat een mooie huizen!

Daarna richting centrum en daar even op de bekende pier gelopen.

Toen naar LA, want we moesten nog inchecken en vanuit het hotel naar het SoFi stadion lopen, waar we naar het concert van P!nk gingen. Ik weet meteen weer waarom ik altijd liefst zo snel mogelijk weg ben uit LA: 2 uur vertraging gehad door files…zo’n 70 km file gehad!

We waren gelukkig nog ruim op tijd en hebben rustig richting stadion gelopen, onderweg waren ze nog een stadion aan het bouwen: een indoorstadion voor de LA Clippers, een basketbalteam.

P!nk was geweldig, met gastoptredens van Alanis Morissette en Pat Benatar. Alleen was helaas het geluid in het stadion niet echt geweldig, tenminste waar wij zaten aan de zijkant.

Ook in LA hebben we prima geslapen. Was in een echt ouderwets motel, zoals in de film...

Na het douchen zijn we meteen op weg gegaan naar Las Vegas, een rit van zo’n 4,5 uur. Vlak voor Las Vegas toch nog even moeten tanken en toen de Strip op naar ons hotel voor de komende 2 nachten: The Flamingo, het oudste hotel op de Strip. Natuurlijk hebben we ook weer een stukje over de Strip gereden.

We hebben voor het eerst deze vakantie gegeten bij In-N-Outburger, deze ligt bijna in ons hotel.

Nog even samen gegokt en bij de Rewards Desk heb ik nog 2 gratis ritjes kunnen scoren voor The Linq, een groot reuzenrad met uitzicht over heel Las Vegas. Dat gaan we morgen doen.

Sylvia

Het lijkt wel of het verplicht is om in elk hotel en hottub te hebben. Maar dat is ook wel heel erg lekker!
Veel plezier nog??

Ilse

Wat een fantastische reis zijn jullie samen aan het maken. Erg leuk om zo met jullie mee te mogen reizen.♥️?

Eveline

Geniet nog even van jullie laatste dagen.

Audrey

Jullie genieten!
Ik geniet mee :)
Geniet nog van jullie dagen daar x