coxjes2023deel2.reismee.nl

Rondje Lake Tahoe

Toen we de gordijnen op deden was het licht bewolkt en droog. We zijn naar een tankstation gereden in South Lake Tahoe en hebben daar beide een lekkere grote beker koffie genomen. Wat is dat toch heerlijk om de dag mee te beginnen: gewone ouderwetse filterkoffie.

Op de planning stond om 2 watervallen te gaan bekijken, maar de parkeerplaatsen daarvan stonden afgeladen vol, logisch ook want het is zaterdag. We hebben wel mogen genieten van het uitzicht op Emerald Bay, heel mooi!

Onze volgend doel was Reno, het kleine Las Vegas. We hadden de toeristische route genomen, dwars door de bergen heen. Een schitterende weg met scherpe haardspeldbochten en hele mooie uitzichten. Eenmaal begonnen aan de afdaling en dus aan de andere kant van de bergen, scheen het zonnetje zowaar.

In Reno hebben we een keer langs de hotels gereden in The Row, maar dat stelt niet veel voor.

Intussen hadden we honger en dus een kleinigheid gegeten en even buiten Reno ook de auto meteen maar volgetankt, hier was de benzine een stuk goedkoper dan straks in California.

Onderweg kwamen we door Virginia City een authentiek western dorpje, hier zijn we de hoofdstraat op en neer gelopen.

Op een paar kilometer voor ons hotel kregen we Lake Tahoe weer in beeld en zijn we bij een uitkijkpunt even gestopt: prachtig!

Beide in onze kamer even op bed gaan liggen en om 20:00 ben ik pizza gaan halen: buikjes weer heerlijk vol gegeten.

Sylvia

Wauw, prachtige views!

Hans Moonen

Niks jaloers... ;-)
Echt wel!!!

Ikram

Prachtige dag in the usa weeral! Lake tahoe ?