coxjes2023deel2.reismee.nl

Lake Tahoe - June Lake

Vanmorgen beetje uitgeslapen...om 09:15 stonden we op.

Gordijnen open en toen was het meteen duidelijk: nat en bewolkt, maar niet getreurd, hier hebben we geen invloed op en we gaan er het beste van maken.

De uitzichten onderweg zijn werkelijk schitterend, na elke bocht weer een ander uitzicht.

Na een uurtje rijden zijn we gestopt bij een tankstation voor een flinke beker koffie. Toen we naar de kassa liepen om te betalen vroeg de man achter de kassa of dat alles was wat we hadden...it's for free for you! Ongelooflijk dat dat tegenwoordig nog kan!

Stukje verder zagen we langs ons aan de linkerkant van de weg een beekje. Daar aan de oever even gestopt en foto's gemaakt, erg zuiver water en IJSkoud.

Ons eerste doel was Mono Lake en dan vooral de tufa's, dit zijn kalsteentorens die uit het meer steken. Erg fotogeniek. We hadden veel geluk, tijdens de wandeling hadden we een heerlijk zonnetje.

Ons volgende doel was een waterval, maar vanwege de hevige regen hebben we hiervan afgezien en zijn we direct naar ons hotel gereden.

We slapen in June Lake, een klein gehucht midden in een ski-gebied en aan een mooi meer:June Lake.

Erg mooi hotel met een heerlijke jacuzzi met een hele mooie view...ondanks de regen en sneeuw, ben ik er toch een half uur in gaan zitten, heel speciaal om bij 2 graden en sneeuw in de jacuzzi te liggen.

Intussen hadden we honger en zijn we tegenover het hotel iets gaan eten, was een gezellig eetcafe, met goed eten.