coxjes2023deel2.reismee.nl

2 dagen: June Lake- Yosemite NP - Sequoia NP - Bakersfield

Vandaag verslag van 2 dagen, omdat we gisterenavond langer in de hottub hebben gelegen dan verwacht. We hadden namelijk een leuk gesprek met een stel uit Phoenix. En waren dus laat op onze kamer en doodmoe.

Gisterenochtend scheen het zonnetje heerlijk. Het was maar 2 graden, maar we zijn nog lekker een half uur in de hottub gaan liggen: wat een uitzichten wat een moment van Genieten met een grote G.

Vandaag stond Yosemite Nationaal Park op het programma. Voordat we het park inreden, hebben we de auto nog volgetankt en een koffie met broodjes genomen bij het tankstation.

Daarna de Tioga pas op, na een paar minuten zaten we al midden in de sneeuw. De combinatie van bergen, meren , de zon en sneeuw leverde schitterende beelden op.

De Tioga pas is een schitterende weg die door de bergen slingert en uitkomt in de vallei van Yosemite NP. In de vallei zijn we naar de Lower Yosemite Falls gegaan, dit is een korte, eenvoudige wandeling, maar wel heel mooi om te doen.

Hierna de rit naar Taft Point, hier was ik zelf nog nooit geweest en stond al langer op mijn to-do lijstje. De parkeerplaats staat meestal vol, maar we hadden al direct een plekje gevonden. De wandeling naar Taft Point is heel mooi. Flink stuk door de bossen en daarna naar het eindpunt over rotsen. Eenmaal boven besef je pas hoe hoog dit punt is: de watervallen en Half Dome liggen er zelfs een stuk onder...

Daarna naar ons hotel in Fresno gereden en nog in de hottub gaan liggen, deze was tot 22:00 open, maar de bewaking liet ons lekker liggen, want we waren rustig. We hadden er een leuk gesprek met een stel uit Phoenix en hebben ook nog flink gelachen samen.

Vanmorgen geen wolkje aan de lucht en zo'n 20 graden om 09:00. In het hotel een heerlijk ontbijt gehad.

Op naar Sequoia Nationaal Park. Dit park staat vooral bekend om zijn reuze bomen: sequoia's. De weg hiernaartoe was al een feest, bergwegen met haardspeldbochten en prachtige uitzichten.

Bekendste boom van het park is de General Sherman, deze boom is qua volume het grootste levende organisme ter wereld.

Volgende stop was Moro Rock, een granieten berg waarin 350 treden zijn uitgehakt...een flinke uitdaging dus. John is tot 2/3 gelopen en ik ben doorgelopen tot de top. Hier heb je een 360graden uitzicht....WAUW!

Vervolgens op de navigatie ons hotel in Bakersfield ingegeven en na tientallen haarspeldbochten en kilometers lange olijfboom plantages, kwamen we rond 18:00 aan bij ons hotel. Morgen richting kust.

Rob

Gave foto's en jullie maken wederom een mooie reis!